Catalogues raisonnés en boekuitgaven

De Marcel Mariën Stichting heeft een belangrijke redactionele activiteit. De stichting bereidt eveneens de catalogue raisonné voor van Marcel Mariën (1920-1993) (toegankelijk sinds 29 april 2020), Rachel Baes (1912-1983), Léo Dohmen (1929-1999), Jane Graverol (1907-1984), Marcel-G. Lefrancq (1916-1974), Max Servais (1904-1990) en Armand Simon (1906- 1981).

Hiernaast wordt er gewerkt aan een collectie boeken gewijd aan elke surrealist, alsook aan het herdrukken van zeldzame en waardevolle werken. Tenslotte zullen de aforismen en poëzie van de auteurs in een pocketeditie worden verspreid.

Tentoonstellingen
Tentoonstellingen zijn een bevoorrecht instrument voor artistieke verspreiding en zijn daarom een prioriteit voor de Marcel Mariën Stichting, zowel nationaal als internationaal. Verschillende projecten zijn voorzien: een Mariënretrospectieve, een tentoonstelling gewijd aan de surrealistische fotografie alsook aan het surrealisme in België.
Onderzoekscentrum

De Stichting stelt zich ook tot doel het verzamelen van boeken, archieven en andere waardevolle documenten en een onderzoeks-en documentatiecenter op te richten om het wetenschappelijk onderzoek te stimuleren.

Conferenties

Conferenties en symposia over het surrealisme in België worden georganiseerd, alsook over elke kunstenaar afzonderlijk.